Bengelmedia logo

Nieuwsbrieven blijven een waardevol communicatiemiddel

Onlangs is het Nationaal E-mail Onderzoek 2019 gepubliceerd. Voor Bengelmedia een mooi onderzoek met interessante resultaten op het gebied van e-mailmarketing. Zo blijven wij, en daardoor ook onze klanten, op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen.

Een van de belangrijkste conclusies uit het onderzoek is dat online nieuwsbrieven een waardevol communicatiemiddel blijven voor organisaties. Zo heeft 88% van de Nederlanders zich het afgelopen jaar op minimaal 1 e-mailnieuwsbrief ingeschreven. De voornaamste redenen hiervoor zijn het ontvangen van aanbiedingen of om op de hoogte te blijven van merken of organisaties. Vanuit organisatieoogpunt een zeer geschikt kanaal voor klantbinding dus.

Daarnaast is een e-mailnieuwsbrief vaak een trigger om tot aankopen over te gaan. 73% van de Nederlanders doet namelijk een aankoop naar aanleiding van een e-mail van een webshop. Maar de aanleiding tot aankopen komt niet alleen vanuit online nieuwsbrieven. Uit hetzelfde onderzoek blijkt namelijk dat 35% van de Nederlanders het afgelopen jaar minimaal één aankoop deed naar aanleiding van een Facebookbericht. Afhankelijk van je marketingdoel, mogen social media daarom zeker niet vergeten worden bij een online campagne.

 

Wil je als organisatie een succesvolle campagne opzetten, dan dien je niet alleen te letten op de kanalen vanuit waar jouw boodschap wordt uitgestuurd. Het is net zo belangrijk om te kijken via welke apparaten jouw boodschap wordt bekeken. Uit het Nationaal E-mail Onderzoek 2019 blijkt namelijk dat de meeste e-mails gelezen worden op een smartphone. Niet zo gek als je je bedenkt dat je je mobiel (bijna) altijd bij je hebt. Als organisatie dien je er dan ook rekening mee te houden dat jouw e-mails mobiel-vriendelijk zijn. Net zoals de website van jouw organisatie. Immers, van alle online aankopen wordt 31% via een smartphone gedaan. Een enorm percentage dat de komende jaren zal blijven stijgen.

 

De cijfers liegen er niet om. E-mailmarketing blijft een belangrijk online communicatiemiddel voor organisaties. Maar voor een succesvolle campagne moet je op alle online kanalen met de trends mee te gaan. Als fullservice-marketingbureau helpen wij op alle marketingvlakken. Kun jij wel wat hulp gebruiken? Neem dan contact met ons op!

neem contact op