Bengelmedia logo

Kaleido: websitedesign volgens de laatste trends

Klant

Kaleido is een insulinepomp die is ontworpen om gebruikers te laten leven op hun voorwaarden.
Dat betekent dat de insulinepompen van Kaleido persoonlijk, discreet en eenvoudig in gebruik zijn. Persoonlijk omdat de pompen van Kaleido de kleinste op de markt zijn en qua kleuren volledig zelf samen te stellen.


Vraag

Ontwikkel een nieuwe website voor Kaleido die beter aansluit op de marketingdoelstellingen en de groei van Kaleido maar vooral duidelijker en overzichtelijker is voor de gebruiker. Hoe kan de website conversiegerichter worden en zo goed mogelijk aansluiten op de wensen van de doelgroep? Belangrijk is dat het jonge en hippe karakter van Kaleido terugkomt in het design.

Kaleido website Kaleido website2

 

Strategie Bengelmedia

Elke nieuwe website begint bij Bengelmedia met een uitgebreide analyse van de huidige website. In dit geval hebben we specifiek gekeken naar de customer journeys en conversieratio’s. Met een gecombineerd team van marketeers, designers en ontwikkelaars hebben we aan de hand van deze cijfers de doelstellingen en wensen voor de nieuwe website verzameld. Vervolgens hebben we de gewenste communicatie flow’s voor iedere doelgroep van Kaleido uitgewerkt. Zo is vooraf al goed nagedacht over de content die we aan iedere doelgroep mee willen geven en met welke doorklikmogelijkheden en call to actions we ervoor kunnen zorgen dat we uiteindelijk meer leads voor Kaleido realiseren. Uiteindelijk komt dit allemaal samen in een duidelijke sitemap; een blauwdruk van de nieuwe website.

Websitedesign volledig volgens de webtrends van 2020
Nadat de basis staat, kunnen we aan de slag met het design en de content. Uiteraard zorgen we bij de ontwikkeling van alle content dat deze volledig SEO-proof is zodat de website goed vindbaar is. Voor het design hebben we rekening gehouden met het kleurrijke karakter van Kaleido, en haar doelgroep. Bolder = better is een actueel thema. Meer kleur, meer beeld, grote headers en opvallende teksten. Dit geheel volgens de laatste webtrends van 2020, waarin opvallen mag en waarin veel gebruik gemaakt wordt van primaire of neonkleuren.

 

Resultaat

Een nieuwe, gebruiksvriendelijke website die gezien mag worden! Vol kleur, foto’s en content afgestemd op de doelgroep. Daardoor zit er een duidelijke consumer flow in de site die zal gaan bijdragen aan de marketingdoelstellingen van Kaleido.

Bekijk het resultaat op Hellokaleido.com!

Ook een website volgens de laatste trends?

 

neem contact op