Bengelmedia logo

Infographics voor Stichting Proefdiervrij

Klant

Stichting Proefdiervrij zet zich in voor een wereld zonder proefdieren. Ze informeren publiek, politiek, wetenschappers en studenten over proefdiervrije innovatie en alternatieven en financieren met een eigen fonds proefdiervrij onderzoek.

 

Vraag

Stichting Proefdiervrij heeft dit jaar als doel om haar successen van de afgelopen 10 jaar te communiceren en anderzijds wil de stichting volgers en donateurs bewust blijven maken van de huidige status, om daarmee urgentie te kweken rondom de initiatieven. De vraag van de stichting aan ons luidde: Hoe kunnen we complexe informatie met betrekking tot deze twee doelen zo goed mogelijk overdragen op onze doelgroepen?

 

Strategie Bengelmedia

Om de te communiceren informatie zowel duidelijk als visueel aantrekkelijk onder de aandacht te brengen zijn we uitgekomen op het ontwikkelen van infographics zodat de informatie in één oogopslag duidelijk zouden worden. Een infographic is namelijk een handig en effectief communicatiemiddel waarin beeld en tekst gecombineerd worden om het publiek te informeren.
Om te beginnen hebben wij een flink aantal documenten en rapporten doorgenomen en samengevat om tot de kern van de informatie en daarmee de boodschap te kunnen komen. Hier zijn vier verschillende infographics uit gekomen. Deze hebben wij in onze eigen studio in Amsterdam vormgegeven, aan de hand van een door ons ontwikkelde stijl. Deze sluit naadloos aan op de huisstijl en de rest van de communicatie van Stichting Proefdiervrij. Marketingbureau Bengelmedia heeft ook de teksten geschreven om de informatie zo kort, duidelijk en/of pakkend mogelijk te verwoorden en toch aan te laten sluiten op de ‘tone of voice’ van de stichting. Zo heeft iedere infographic een eigen doel op zich, maar draagt het geheel tegelijkertijd bij aan de overkoepelende boodschap van verschillende campagnes.

 

Resultaat

Marketingbureau Bengelmedia heeft in opdracht van Stichting Proefdiervrij een viertal infographics ontwikkeld voor de website, social media en print. Hiermee worden volgers en donateurs geïnformeerd over de successen van de afgelopen 10 jaar, de mijlpalen in de wetenschap dankzij de stichting en de huidige stand van zaken wat betreft het gebruik van proefdieren en honden in het specifiek. Deze laatste vind je hier op de website van Stichting Proefdiervrij.

Kun jij hulp gebruiken bij het vormgeven van bijvoorbeeld een nieuwe huisstijl, advertentie of gehele campagne?  Laat het ons weten!

 

neem contact op