Bengelmedia logo

A/B TESTEN

A/B testen vinden plaats op advertentie én website niveau. Het testen op advertentie niveau heeft als doel zo veel mogelijk bezoekers daadwerkelijk op de advertentie te laten klikken. Kleine wijzigingen in advertentieteksten, online banners en landingspagina's kunnen een groot verschil maken in de Click-Through-Rate (CTR) en het aantal conversies. Belangrijk daarbij zijn een duidelijke boodschap en een goede call-to-action (CTA), deze zorgen voor betere resultaten. Eenmaal geland op de landingspagina dan vindt het tweede deel van de conversie en dus ook de A/B test plaats. Wanneer een gebruiker niet vindt waar hij naar op zoek is, dan is hij in de meeste gevallen direct weg. Een opvallende button, een kortere tekst of een invulformulier dat direct op de eerste pagina staat kunnen grote verschillen maken.
A/B testen Slimon Banner Bengelmedia

Wat doet Bengelmedia met A/B testen?

Bij de start van een online campagne geven wij altijd advies over de landingspagina en de uitingen. Omdat wij zelf de uitingen in huis ontwikkelen weten we waar we op moeten letten om de boodschap duidelijk over te brengen met een goede call-to-action (CTA). Daarnaast ontwikkelen we meerdere boodschappen zodat we een A/B test kunnen uitvoeren. Afhankelijk van het soort campagne analyseren we de statistieken en optimaliseren naar de best presterende advertentie zodat we een maximaal resultaat kunnen behalen.

Ook voeren we A/B tests uit op de website (landingspagina) van de klant. Verschillende conversiepaden en landingspagina's zorgen er voor dat we kunnen sturen richting het resultaat dat we willen behalen.

Voor onze klant SLIMON hebben we bijvoorbeeld meerdere display banners ontwikkeld met verschillende boodschappen. Binnen de campagne is geoptimaliseerd naar de boodschap die het best converteerde. Ook is bij deze klant getest met verschillende landingspagina's gedurende de campagne.

 

Ook in tekst campagnes testen we altijd meerdere varianten advertenties en worden campagnes geoptimaliseerd naar advertenties die het best presteren. Minder presterende advertenties worden uitgezet en vervangen door een nieuwe variant totdat het gewenste resultaat wordt behaald. Hierbij houden we ook altijd Google Analytics scherp in de gaten.