Bengelmedia logo

Full service marketing bureauFull service marketing is een combinatie van de verschillende diensten die wij als full service marketing bureau aanbieden. Van online marketing tot huisstijlen, en van actiemarketing tot PR, wij hebben het in huis. We merken dat klanten op zoek zijn naar een compleet pakket aan marketingdiensten. Deze worden vervolgens vanuit één punt gecoördineerd en sluiten allemaal precies aan op elkaar en op het budget.

 

Unieke combinatie full service marketing diensten

Iedere klant heeft een unieke combinatie aan marketingdiensten nodig. De één is op zoek naar een geïntegreerde marketingcampagne terwijl de ander vooral op zoek is naar traffic naar de website! Wij hebben als full service marketing bureau dan ook geen voorkeur voor een dienst of medium. We stellen de mix aan diensten en media volledig objectief samen. Dit doen wij altijd op basis van de doelgroep en de doelstelling van de klant.

 

Meer weten over onze full service marketing diensten?

Neem contact met ons op

 

Bekijk onze andere diensten

 


Bekijk cases:

 

Rebranding: kwaliteitsaannemer wordt Meesters van Trecht

Aeres Feed the World Bengelmedia

Klant

Meesters van Trecht (voorheen Pos en Zanoli) is een kwaliteitsaannemer van grote en kleine restauratie-, renovatie- en verbouwprojecten voor de particuliere en zakelijke markt in de regio’s Utrecht, het Gooi en Amsterdam.

 

Vraag

Soms wil je als bedrijf een nieuwe frisse start maken, of ben je gewoon toe aan verandering omdat de oude uitstraling, naam en waarden het beestje geen eer meer aan doen. Het was bij Pos en Zanoli tijd voor grootschalig onderhoud. De bezem er doorheen en opnieuw beginnen. En wij, marketingbureau Bengelmedia uit Amsterdam, krijgen niets liever dan zo’n vrijbrief voor een volledig nieuw communicatieconcept.

 

Strategie Bengelmedia

Wij gaan altijd terug naar de basis, wie zijn de mensen achter het bedrijf, wat wordt er precies verkocht en waar staat het bedrijf voor? Dit keer gaat het om kwaliteit en vakkennis. Vakkennis en passie voor het restaureren, renoveren en verbouwen van zeer oude, soms zelfs monumentale panden waarbij kwaliteit de hoogste prioriteit heeft in plaats van prijs. Kort gezegd zijn de medewerkers dankzij hun jarenlange ervaring en niveau van expertise echte meesters in hun vak. Dat is uniek en dit hebben wij dan ook een prominente plek gegeven in de positionering en de nieuwe naam van dit Utrechtse bedrijf: Meesters van Trecht, waarbij ‘Trecht’ de historische naam van Utrecht is.

Bij deze nieuwe naam hoort ook een nieuwe chique uitstraling, dus heeft Meesters van Trecht een compleet nieuwe huisstijl gekregen. Dit hebben we doorgetrokken in al het reguliere drukwerk zoals visitekaartjes en briefpapier, maar ook in de gloednieuwe brochure en website. Daarbij hebben wij als marketingbureau ook de brochure- en websiteteksten voor ons rekening genomen, om er zeker van te zijn dat dit naadloos aansloot op de positionering en precies omvat wat Meesters van Trecht is en doet. Daarnaast hebben wij veel aandacht besteed aan het goed in beeld brengen van - en vertellen over - de verschillende mooie opgeleverde projecten. Zo lichten we waar dat kan altijd de herstelde details van de woning uit doormiddel van een vergroting in de foto, zodat het authentieke vakmanschap van Meesters van Trecht letterlijk naar voren komt.

 

Resultaat

Meesters van Trecht heeft een complete rebranding ondergaan en is klaar voor de toekomst. Alle communicatiemiddelen zoals de huisstijl, de website en de brochure zijn volledig vernieuwd en geven het authentieke vakmanschap perfect weer.

Bekijk hier de website: www.meestersvantrecht.nl

 

Heb je een vraag naar aanleiding van deze case of ben je toevallig ook toe aan een rebranding van jouw merk of bedrijf? Laat het ons weten! 

 

neem contact op

 

Aeres Trainings Centre International: Feed the World

Aeres Feed the World Bengelmedia

Klant

Aeres Trainings Centre International (Aeres TCI) is een vooraanstaande opleider van agrarische professionals uit het buitenland op het gebied van pluimvee, varkens en veevoer.

 

Vraag

Op dit moment worden cursisten uit ontwikkelingslanden enkel gefinancierd door scholarships van de overheid. Maar Aeres TCI krijgt jaarlijks meer aanmeldingen dan er sholarships beschikbaar zijn. Daarom is met Feed the World een sponsorprogramma voor Nederlandse bedrijven ontwikkeld. Aan ons de taak om het concept van het Feed the World programma te ontwikkelen, zodat zij actief sponsoren kunnen gaan werven.

 

Strategie Bengelmedia

Bij de visuele vertaling van het Feed the World programma zijn we teruggegaan naar de basis. In de agrarische sector draait alles om de balans tussen mens, dier en milieu en beweegt alles in cycli. De student maakt tijdens zijn cursus eenzelfde soort cyclus door, waarbij hij eerst uit de thuisomgeving gehaald wordt en vervolgens met de opgedane kennis voor beter rendement kan zorgen in het thuisland. Deze cyclus hebben wij als basis genomen in de vertaling naar alle communicatiemiddelen, waarbij de cursist centraal is gezet en het effect van het sponsorship direct duidelijk wordt.
Om actief sponsoren te kunnen werven voor de vele cursisten die zich jaarlijks aanmelden hebben wij samen met Aeres TCI een website, brochure en aanvullende flyer ontwikkeld. Deze communicatiemiddelen bieden alle informatie over het Feed the World programma en Aeres TCI zelf. Zo presenteren we in tekst en beeld een aantal succesverhalen van cursisten waarin de positieve impact van het programma goed naar voren komt. Daarnaast leggen we de benefits voor de sponsoren zelf uit, om aan te tonen dat Feed the World een waardevolle invulling van het MVO-programma is en bijdraagt aan een betere wereld!

 

Resultaat

Wij hebben voor Aeres TCI een mooi nieuw communicatieconcept met bijbehorende website, brochure en flyer mogen ontwikkelen. Aeres TCI heeft nu alle middelen in handen om actief sponsoren te kunnen gaan werven voor dit mooie initiatief!

 

Wij zijn gek op het ontwikkelen van nieuwe concepten. We denken graag met je mee, dus we komen graag in contact!

 

neem contact op

 

KDZ Express: We get it there

Klant

KDZ Express, een koeriersbedrijf dat wereldwijd pakketten vervoert en een hoofdkantoor heeft op Schiphol.

 

Vraag

KDZ Express is actief in een concurrerende markt met grote spelers zoals DHL en UPS. Aan Amsterdams marketingbureau Bengelmedia de vraag om een onderscheidende positionering te ontwikkelen.

 

Strategie Bengelmedia

KDZ onderscheidt zich uiteraard van de internationale spelers door het feit dat het Nederlands is. Daardoor passen waarden als dichtbij, bekend en vertrouwd. KDZ richt zich daarnaast specifiek op het MKB. Omdat het zelf ook een MKB-bedrijf is KDZ herkenbaar en persoonlijk. Bovendien is KDZ als middelgroot bedrijf, meer dan internationale concurrenten, in staat maatwerk te leveren en flexibel te zijn. Tot slot bleek uit onze gesprekken dat KDZ graag bekend wil staan als het koeriersbedrijf dat pakketten verzenden eenvoudig maakt met onder andere gebruiksvriendelijke software en een zeer goede klantenservice.

Door dit proces, waarin we het bedrijf en het product of de dienst samen met de klant ontleden, valt de positionering uiteindelijk vaak bijna vanzelf op zijn plek. KDZ besloten we te positioneren als de Nederlandse huisleverancier van het MKB als het gaat om internationale zendingen. KDZ is MKB’er onder de MKB’ers en daardoor begrijpt KDZ beter wat de klant nodig heeft en speelt daar op in met haar producten, diensten en dienstverlening.

Als fullservice-marketingbureau stopte onze dienstverlening uiteraard niet bij de positionering. Toen deze eenmaal stond konden we ook een communicatieconcept uitwerken. Daarin wilden we twee dingen terug laten komen. 1: KDZ brengt je pakket zonder problemen van A naar B, daar hoeft de klant zich niet druk over te maken. 2: KDZ snapt het belang van een goede express service en wat de klant nodig heeft. Dat resulteerde in de pay-off ‘We get it there’ waarin zowel het brengen als het snappen zit. Ook visueel hebben we dit uitgebeeld. In foto’s van verschillende internationale steden zie je de route van het pakket en de eindbestemming: ‘We get it there’!

Dit concept hebben toegepast op alle communicatiemiddelen en huisstijl items waaronder een nieuwe brochure, briefpapier en visitekaartjes. Ook hebben we een nieuwe website voor KDZ gebouwd. Na zo’n proces van veranderingen is het voor de klant (en ook voor ons) altijd mooi de nieuwe positionering en huisstijl te lanceren. Voor KDZ viel dit samen met hun 50-jarig bestaan. Alle klanten ontvingen een feestelijke mailing samen met een doos petit fours met het logo. Sindsdien verzorgt Bengelmedia ook alle onlinecampagnes voor KDZ Express.

 

Resultaat

Een onderscheidende en herkenbare positionering en huisstijl als de huisleverancier van het MKB. De zaken gaan goed bij KDZ Express dankzij een continue stroom van koeriersopdrachten van MKB-bedrijven.

 

Heb je een vraag naar aanleiding van deze case? Laat het ons hieronder weten:

 

neem contact op

 

De leukste weg naar een nieuw huis: Bouw een Kamp-huis

Klant

Bouwbedrijf Kamphuis is een allround kwaliteitsbouwer van droomhuizen.

 

Vraag

Bouwbedrijf Kamphuis bestaat als sinds 1958 en heeft dus zeker zestig jaar ervaring. Door heel Nederland wonen gezinnen met veel woonplezier in een Kamp-huis. Kamphuis deed tot voor kort vrijwel niets aan eigen marketing. Dankzij mond-op-mond reclame van tevreden huiseigenaren en het vaste partnerschap met huizenontwikkelaar Brummelhuis was dat niet nodig. Maar om minder afhankelijk te zijn in een markt waar sterke concurrentie toeneemt werd het tijd om aan de eigen marktpositie te gaan werken en waren zij opzoek naar een duidelijke en professionele communicatiestijl.

 

Strategie Bengelmedia

Het laten bouwen van een huis is een grote stap. Er komt veel bij kijken en er moeten heel veel keuzes gemaakt worden. Dit maakt het dan ook vaak een moeilijk en stressvol proces voor de klant. Dit is dan ook precies waar wij als marketingbureau op inspelen met de nieuwe positionering voor Bouwbedrijf Kamphuis. Kamphuis snapt de situatie van de klant en zorgt niet alleen voor een goed product maar ook voor een goede ervaring. Zo maken ze het proces niet alleen zo soepel maar ook zo leuk mogelijk, iets wat uniek is in de bouw. Deze claim is dan ook terug te vinden in de nieuwe pay-off van het bedrijf en is verwerkt in de gehele communicatie. Daarnaast hebben wij relevante vragen die bij de consument spelen een plek gegeven in de communicatieuitingen. Hier geven we dan een positief antwoord op, waardoor de twijfels direct worden weggenomen bij een prospect.

De nieuwe positionering van Kamphuis is doorgevoerd in onder andere een nieuwe website, een brochure en ander drukwerk voor op en rondom de bouwplaats. Maar om de gemaakte claim ook waar te kunnen maken nadat een prospect klant is geworden hebben wij ook de communicatie tijdens het bouwproces onderhanden genomen. Zo hebben wij een speciaal Bouwhandboek ontwikkeld, waar álle bouwinformatie is terug te vinden en de planning uitvoerig staat beschreven. Dit Bouwhandboek neemt zo goed als alle onduidelijkheid bij de klant weg en vormt bovendien de leidraad voor de communicatie tussen de klant en Bouwbedrijf Kamphuis.

Het tweede deel van onze taak was het leveren van een op maat gemaakt marketingplan. Wij hebben voor verschillende online-campagnes en print advertenties gekozen, om zo een heel specifieke doelgroep te kunnen bereiken. Later dit jaar zullen wij een aantal video-cases gaan ontwikkelen. Hierin komen de verschillende fases van de bouw aan bod en vertellen de huiseigenaren over hun ervaring met Kamphuis. Op die manier proberen wij een volledig beeld van Kamphuis te schetsen en men te overtuigen van hun werkwijze, waardoor het totaalplaatje compleet zal zijn.

Tot slot zijn wij ook de relatiemarketing niet uit het oog verloren, omdat mond-op-mond reclame een heel grote kracht van Kamphuis is en blijft. Om die reden zal Kamphuis nu gedurende de bouw én daarna intensief contact onderhouden met de klant. Zo wordt onder andere het ‘hoogste punt’ van de bouw en de oplevering samen met de klant gevierd en vindt er na oplevering nog contact plaats per telefoon en door middel van persoonlijke kaartjes.

 

Resultaat

Bouwbedrijf Kamphuis is nu klaar voor de toekomst met een nieuwe frisse uitstraling en een goed doorgevoerde communicatiestrategie. Bekijk de nieuwe website hier: www.bouwbedrijfkamphuis.nl

Ook opzoek naar een frisse wind voor jouw marketing? Of heb je een vraag naar aanleiding van deze case? Laat het ons weten!

 

neem contact op

 

Hospitality Heroes: Be a hero - Need a hero

Klant

Hospitality Heroes, een horeca-uitzendbureau actief in de regio’s Amsterdam en Utrecht.

 

Vraag

Hospitality Heroes gaf Bengelmedia als fullservice-marketingbureau de opdracht om een positionering en communicatieconcept te ontwikkelen en implementeren. Aansluitend wensten ze een strategisch en resultaatgericht mediaplan waarbij Bengelmedia ook verantwoordelijk zou worden voor de media-inkoop.

 

Strategie Bengelmedia

De markt van horeca-uitzendbureaus in de regio’s Amsterdam en Utrecht is vol en competitief. Er is veel concurrentie op het gebied van het vinden en binden van goed personeel. Het is bovendien een markt waarin veel bedrijven dezelfde waarden communiceren (persoonlijk, betrokken, ontzorgen). Een mooie uitdaging voor Bengelmedia dus om een onderscheidende en concurrerende positionering neer te zetten. Waarbij we ook rekening moesten houden met het feit dat deze positionering moest aanspreken bij twee verschillende doelgroepen: opdrachtgevers en uitzendkrachten. Twee doelgroepen met uiteenlopende wensen en belangen.

Na een brainstorm met het team van Hospitality Heroes werd het ons duidelijk dat gastvrijheid de belangrijkste eis is aan uitzendkrachten. Daarbovenop heeft elke werknemer een set aan echte horeca skills. Dat samen maakt een uniek karakter die een persoonlijke ervaring voor de gast creëert. Ieder binnen zijn eigen discipline binnen het horecabedrijf. Dat maakt hem/haar een ‘Hospitality Hero’. Deze Hero moest centraal komen te staan in het concept. Uitzendkrachten moeten een Hero willen zijn (‘Be a hero’) en opdrachtgevers hebben deze hero nodig (‘Need a hero?’). In de door Bengelmedia ontwikkelde creaties op deze pagina zie je deze elementen duidelijk terugkomen. Je ziet de verschillende disciplines binnen de horeca (o.a. kok en ober) en per karakter een set aan eigen skills.

De doelen voor het mediaplan waren het winnen van marktaandeel, een groter klantenbestand van opdrachtgevers en meer uitzendkrachten. Voor beide doelgroepen is een apart mediaplan ontwikkeld; één gericht op het werven van opdrachtgevers en één gericht op het werven van uitzendkrachten. We hebben het mediaconsumptiegedrag van beide groepen onderzocht en daar passende titels bij geselecteerd. Voor opdrachtgevers waren dat media zoals horecamagazine Entree, BNR-radio en sterk getargete campagnes via Google Ads en LinkedIn. Uitzendkrachten zijn met name te vinden onder studenten en dus kozen we voor onder andere Out Of Home rondom hogescholen en universiteiten, de bekende Boomerang kaarten en Facebook. Ons creatieve team kon aan de slag met alle uitingen waarin de ‘Heroes’ natuurlijk de hoofdrol spelen.

 

Resultaat

Met deze campagne wisten we in korte tijd succes te boeken. Hospitality Heroes heeft er mooie en grote klanten bij gekregen en ze nemen wekelijks 10 tot 20 nieuwe uitzendkrachten aan.

 

Ook interesse in een nieuwe positionering en communicatieconcept? Neem contact met ons op.

 

neem contact op