3 marketing/ media mogelijkheden voor 2021

Nieuw jaar, nieuwe kansen, nieuwe mogelijkheden. Nog meer dan we altijd al doen, kijken we in 2021 weer naar wat er mogelijk is. En dat is veel voor ons als fullservice-marketing- en mediabureau. Daarom hierbij een aantal mogelijkheden voor campagnes dit jaar. Omdat ze (nu nog) vernieuwend zijn, omdat gebleken is dat ze goed werken of ook gewoon een beetje omdat wij hopen (weer) zulke campagnes te doen komend jaar.

Influencer marketing 2.0

Influencer marketing is natuurlijk niets nieuws meer. Iedereen kent namen zoals Enzo Knol, Monica Geuze of Kaj Gorgles die ‘influencer’ als een van hun titels op hun LinkedIn-profiel kunnen zetten. Maar wist je dat er tegenwoordig voor bijna elke niche wel influencers zijn? Ze hebben niet allemaal het grootste bereik maar daar gaat het al lang niet altijd meer om. Belangrijk is dat de influencers waarmee je werkt de voor jouw juiste doelgroep bereikt. En dat kunnen ook een paar honderd mensen zijn die een specifieke hobby hebben. Ook verwachten we dat influencer marketing meer en meer ingezet gaat worden voor B2B-marketing door samen te werken met specialisten op jouw vakgebied. Bovendien denken we graag verder dan alleen een social post of story. Bijvoorbeeld door een samenwerking op te zetten met een influencer en zijn of haar content ook in een online advertising campagne te gebruiken. Of een ambassadeurschap waarbij de juiste influencer voor een langere periode het gezicht wordt van jouw merk.

Influencer_marketing
OnePlus_media-inkoop

Outdoor advertising

We geven eerlijk toe dat 2020 niet het beste jaar was voor een outdoor campagne. Hoewel mensen in periodes echt wel veel op straat waren en we allemaal weten dat het op de snelwegen ook nog best druk was, waren de lockdowns niet in het voordeel van dit medium. Jammer, want mede vanwege de grootschalige digitalisering was (Digital) Out Of Home (DOOH) advertising aan een flinke opmars bezig. Het kan haast niet anders dan dat in de loop van het jaar de coronasituatie eindelijk gaat verbeteren en dan zien we het voor outdoor advertising ook weer zonnig in. Digitaal of analoog, landelijk of regionaal, langs de snelweg, in stads- of winkelcentra of bij het tankstation; Bengelmedia helpt je verder.

Podcast advertising

2020 was het jaar van de doorbraak van de podcast. Zonder een eigen podcast hoor je er als medium of mediapersoonlijkheid niet meer bij. Dat betekent dat de mogelijkheden voor adverteerders vorig jaar ook sterk zijn toegenomen. Het is mogelijk je commercial te laten horen rondom verschillende podcasts net zoals dat op de radio kan. Dit deden wij afgelopen jaar al succesvol voor onze klant Proefpersoon.nl. Maar je kunt ook samenwerken met populaire podcasts zoals Man, man, man of de Zelfspodcast en de hosts jouw merk laten promoten tijdens een moment dat geïntegreerd is in de aflevering. Zo voelt het minder als reclame en is aandacht gegarandeerd. Het ultieme op podcast gebied, en zeker een van onze wensen voor 2021, is om samen met een van onze klanten een aflevering of zelfs een hele serie van podcasts te produceren. Wie durft het aan?

Podcast_advertising

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases