Indringende campagne “typisch diabetes type 1”

DT1 coverphoto

Klant: Diabetes Fonds, JDRF Nederland en Stichting DON.
Vraag: Ontwikkel een campagne om diabetes type 1 onder de aandacht de brengen.
Aanpak: Omdat er veel onduidelijkheid is over wat diabetes type 1 is, wat de verschillen zijn tussen diabetes type 1 en type 2 en wat de impact is op de patiënten en hun omgeving laten we vier personen die dagelijks te maken hebben met diabetes type 1 hun verhaal vertellen.
Resultaat:

 

Een indringende campagne die laat zien wat de impact is van diabetes type 1 op het leven van patiënten en hun omgeving.

 

Beeldend en indringend

Om aandacht te vragen voor het verschil tussen diabetes type 1 en diabetes type 2, focussen we ons op de zaken die typisch zijn voor diabetes type 1. Zo ontwikkelden we “typisch diabetisch type 1” als communicatie platform voor de verschillende boodschappen.

 

Om de problematiek een gezicht te geven en de verschillende problemen en vraagstukken rond diabetes type 1 te nuanceren, hebben we vier personen bereid gevonden om het gezicht te zijn van de campagne. Heleen, Ronald en Teun & Fleur zijn het inspirerende middelpunt van de campagne. Zij laten ieder een andere kant van diabetes type 1 en de impact van de ziekte op hun leven zien. Hoewel hun verhalen zeer indringend en confronterend zijn, zien we ook vier sterke mensen die ondanks de tegenslagen die ze hebben gehad, kiezen om de confrontatie met hun ziekte aan te gaan.

 

Centraal in  de campagne staat de website typischtype1.nl. Op deze website worden bezoekers gefunneld naar drie uitgebreide portretten van de vier hoofdpersonen. Verder is hier de informatie over de campagne en de drie stichtingen te vinden. Traffic naar de website wordt gegenereerd door de commercial die door de STER wordt uitgezonden en een campagne op Facebook. Verder is er een content plan voor de ondersteunende stichtingen om hun achterban naar de website te sturen.

 

Bekijk hier de commercial en de drie portretten:

 

 

 

 

Heb je een vraag naar aanleiding van deze campage? Laat het ons hieronder weten:

 

neem contact op

 

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases