Bengelmedia logo

UX Design: Een webshop met de beleving van een kiosk

Cocohazel1

Nieuwe website Coco&Hazel

Na maanden hard werken staat sinds deze week de gloednieuwe webshop van Coco&Hazel live! Marketingbureau Bengelmedia heeft hier onder meer het concept en design voor ontwikkeld en zal vanaf nu ook de traffic naar de website stimuleren door middel van online campagnes.

Coco&Hazel is dé spot voor verse noten & gedroogd fruit. En bij Coco&Hazel ben jij in charge. In de kiosken gevestigd in grote winkelcentra schep je namelijk zelf je favoriete mix bij elkaar, afgestemd op het juiste moment: bij de borrel, in je ontbijt of gewoon als tussendoortje. Een grote uitdaging voor het design van de website dus, om deze experience uit de kiosken ook in de webshop goed terug te laten komen.

UX design

UX design is een veelgehoorde term bij de ontwikkeling van websites. UX staat voor User Experience, de gebruikerservaring die iemand met jouw product of dienst heeft. En een website valt of staat met de ervaring die de bezoeker overhoudt bij het bezoeken van de website. Er wordt tegenwoordig veel meer aandacht gegeven aan de totale beleving van een website in plaats van alleen de technische functionaliteiten of de inhoud. Belangrijk hierbij is dat de website voldoet aan de verwachtingen van de bezoeker zodat de bezoeker de website met een positief en tevreden gevoel verlaat. Een tevreden websitebezoeker is namelijk een terugkerende bezoeker, die zeer waardevol voor jouw bedrijf kan zijn. Een optimale UX bestaat uit meer dan een mooi design, ook de flow en informatievoorziening zijn hierbij heel belangrijk.


Voor Coco&Hazel hebben we bij het design en de opbouw van de website goed nagedacht hoe we de User Experience zo dicht mogelijk bij de beleving van de kiosken konden krijgen. Dit resulteerde uiteindelijk in onder andere in de online mixer. In de online mixer kun je zelf je eigen noten- of ontbijtmix samenstellen, net als in de kiosken, en direct bestellen in de webshop. Door in het design elementen toe te voegen uit de kiosk, zoals het beeld van de papieren zak waarin je jouw mix samenstelt, brengen we de beleving van de kiosk ook dichtbij voor de online bezoeker. Daarnaast is de flow van de website zo simpel mogelijk gehouden zodat bezoekers direct de producten kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn. Meteen op de homepage staan de populairste producten al op een rijtje en vervolgens staan direct de mogelijke hoeveelheden onder elkaar. Met slechts enkele klikken kan de gebruiker dus zijn favoriete noten of gedroogd fruit bestellen.

Bekijk het resultaat op cocohazel.com!

Hulp nodig bij een goede user experience voor jouw website? Laat het ons weten!

 

neem contact op