Micro-targeting voor het CHDR

Klant

Het Centre for Human Drug Research (CHDR) doet medicijnonderzoek voor nieuwe en betere medische oplossingen.

Vraag

Voor de onderzoeken zijn vrijwilligers nodig. Soms gezonde vrijwilligers maar vaak juist vrijwilligers met een specifieke eis (zware rokers) of een specifieke aandoening (migraine of eczeem) meestal in combinatie met een bepaalde leeftijdscategorie. Dat maakt dat we voor het CHDR vaak zeer specifieke targeting moeten toepassen.

191219_CHDR_1822_GezondeMannen_Onderzoek_FB1
191219_CHDR_1836_Rokersstudie_Facebook1

Strategie Bengelmedia

Een recent voorbeeld hiervan is de zoektocht naar mannen van 45+ die zwaar roken voor een onderzoek naar hart- en vaatziekten. Om deze mannelijke doelgroep te bereiken hebben wij ingezet op een belangrijke gemeenschappelijke interesse: voetbal. Zo hebben wij naast advertenties op Google en social media, advertentieruimte ingekocht in verschillende supportersmagazines van voetbalclubs zoals Ajax en PSV. Daarbij hebben wij in de advertentie zelf de boodschap en de bijbehorende foto ook volledig op de doelgroep toegespitst.

De zware rokers zijn niet de enige doelgroep waarbij wij onlangs ingezet hebben op de interesse ‘voetbal’. De gezonde mannen tussen de 18 en 45 die het CHDR zocht hebben wij weten te bereiken met een cross mediale campagne via Voetbal International (VI). Hierbij hebben wij het iets oudere deel van deze doelgroep bereikt met een advertentie in print en spraken wij de jongere doelgroep aan met een online campagne. In totaal bereikt VI met al zijn platformen maandelijks ruim 2,6 miljoen Nederlanders, van wie maar liefst 80% man.

Een laatste doordachte campagne die wij voor CHDR hebben ingezet is de combinatie van online (Google en social media) en outdoor voor de zoektocht naar verpleegkundigen voor vacatures van het CHDR zelf. Wij hebben abri’s ingekocht rondom ziekenhuizen, zorginstellingen en ov-locaties in Den Haag en Leiden. Op deze manier hebben wij verpleegkundigen die zich al in de omgeving van het CHDR bevinden aangesproken en overtuigd: zeer lokale media-inkoop voor een zeer specifieke doelgroep!

Resultaat

Marketingbureau Bengelmedia werkt al jaren succesvol voor het Centre for Human Drug Research (CHDR) in Leiden.
Bengelmedia brengt altijd eerst de gewenste doelgroep van een onderzoek in kaart. Waar bevinden deze mensen zich (online), wat lezen ze en wat zijn hun gedeelde interesses? Op die manier selecteren wij de juiste media en kunnen wij daarnaast heel gericht online targeten. Zo zorgen wij ervoor dat de doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap aangesproken wordt.

Ook op zoek naar een slimme mediacampagne om jouw specifieke doelgroep te bereiken?

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases