Hennepplaza – landelijke zichtbaarheid door uitgebreide online campagnes

Hennepplaza onlinebanner campagne1

Hennepplaza Banner Retargeting 120x600In december was het zover, Hennepplaza lanceerde het grootste platform met hennepproducten in Europa. Hennepplaza richt zich op consumenten die interesse hebben voor duurzame en milieuvriendelijke producten. Daarnaast zijn de oprichters er ook van overtuigd dat er nog een grote doelgroep is die vergelijkbare producten koopt maar er nog niet van op de hoogte is dat er ook een alternatief bestaat met hennep. Aan marketingbureau Bengelmedia de opdracht om de lancering van Hennepplaza groot zichtbaar te maken onder de doelgroep

 

Hennep, het groene goud

In de jaren 30 werd er verondersteld dat er slechts één hennepsoort bestond en dat er geen soorten bestonden zonder (het high makende stofje) THC. Nu weten we gelukkig dat dit helemaal niet waar is en dat deze veelzijdige plant super duurzaam en gezond is. Het is dan ook in steeds meer producten terug te vinden, waaronder: voeding, kleding, touw, cosmetica en dierbenodigdheden. En al deze producten zijn nu verzameld en via 1 online platform te bestellen.

 

Online marketing campagnes

Om de spanning op te bouwen werd er een week voor de livegang van Hennepplaza een online Teaser campagne ingezet. Door middel van Display bannering telden we elke dag af tot de lancering en alle content werd alvast gedeeld op alle social mediakanalen.

Toen de site begin december live ging werd de mediadruk verhoogd door in samenwerking met pr-bureau PRESSURE branded content in te zetten op populaire sites als Balinnnn en NSMBL en werd de focus gelegd op het creëren van een groot bereik om de naamsbekendheid op te bouwen.

 

Hiervoor hebben we onder andere een uitgebreide online banner campagne ingezet op een selectie van bekende mode, nieuws en lifestyle websites. Uiteraard hebben we deze in verschillende formaten en uitvoeringen ingezet. Op deze manier hebben we een grote zichtbaarheid voor Hennepplaza kunnen creëren onder een breed publiek. Om de specifiekere doelgroep milieubewuste en duurzame consument te bereiken is er gebruik gemaakt van affiniteitsdoelgroepen. Daarnaast is er een campagne in het Google Zoeknetwerk ingezet om de doelgroep te bereiken die actief zoekt naar producten die worden aangeboden op Hennepplaza. In alle advertenties is de nadruk gelegd op de voordelen van Hennep om zo de onterechte vooroordelen te verwerpen.

 

Resultaat: meer dan 4 miljoen views in de eerste maand en enorm veel verkeer naar de website!

Heb je een vraag naar aanleiding van deze campagne? Laat het ons hieronder weten:

neem contact op

 

 

 

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases