Bengelmedia logo

CURAÇAO: BELEEF HET ZELF

Klant

Het Curaçao Toeristen Bureau Europa (CTBE) gevestigd op Curaçao en met een kantoor in Den Haag.

 

Vraag

Onze samenwerking met CTBE is gestart met de vraag om de internationale communicatieboodschap ‘Feel it for yourself’ te vertalen naar een branding strategie voor de Nederlandse markt. Vervolgens is marketingbureau Bengelmedia ook gevraagd de invulling van de marketing campagnes in Nederland te bedenken en zijn we verantwoordelijk voor de creatie en ontwikkeling van alle benodigde materialen. Waarmee we dus hét creatief bureau van Curaçao in Nederland zijn geworden.

 

Strategie Bengelmedia

‘Feel it for yourself’ is een communicatieboodschap bedacht voor de voor Curaçao belangrijke Amerikaanse markt. Wat in Amerika werkt is echter niet zomaar geschikt voor onze Nederlandse markt. Bengelmedia is de boodschap daarom gaan ontleden. De letterlijke vertaling van ‘feel’, ‘voelen; was niet werkbaar als hoofdboodschap dus dit werd ‘Beleef het zelf’.

We vonden echter dat hierin nog een emotionele laag mistte die in de internationale boodschap met ‘feel’ bedoeld wordt. Het ervaren van de typische vibe van de bestemming Curaçao. Een vibe, een sfeer, die je wel degelijk kan voelen en kan omschrijven als je op Curaçao bent geweest. Dit creatieve proces leidde uiteindelijk tot een concept waarop vele variaties mogelijk zijn: ‘Het zit in de lucht – Je voelt het overal – Beleef het zelf – Curaçao’.

Als fullservice-marketingbureau bedenken we niet alleen graag communicatieconcepten, we rollen ze ook uit in concrete campagnes en vertalen ze naar marketinguitingen. De boodschap ‘Beleef het zelf’ verwerkten we in kleurrijke uitingen voor een nationale outdoor campagne. Voor een grootschalige onlinecampagne hebben we de aantrekkelijke beelden en boodschap geschikt gemaakt voor vele bannerformaten. We vernieuwden de stand van het Curaçao Toeristen Bureau Europa voor de Vakantiebeurs in lijn met het nieuwe concept en ontwierpen een geheel nieuw online magazine.

Voor 2019 hebben we een Nederlandse marketingstrategie ontwikkeld voor het CTBE waarbij we marketing, pr en trade met elkaar in lijn hebben gebracht. Hierin werken we nauw samen met het mediabureau en het pr-bureau met wie we deze campagnes gaan uitvoeren. De strategie heeft als doel het aantal Nederlandse toeristen te laten groeien en de bestedingen op het eiland te verhogen.

 

Resultaat

Het Curaçao Toeristen Bureau heeft een op maat gemaakte branding strategie voor de Nederlandse markt die de komende tijd toegepast kan worden. Marketing, pr en trade campagnes worden op elkaar afgestemd zodat alle activiteiten elkaar kunnen versterken.

 

Heb je een vraag naar aanleiding van deze case? Laat het ons hieronder weten:

 

neem contact op