Bengelmedia logo

Crossmediale Freixenet campagne: met Pasen aan de bubbels!

Volgens Cavamerk Freixenet mogen we in Nederland vaker proosten met bubbels. En dus lanceerde fullservice-marketingbureau Bengelmedia een crossmediale Paascampagne om te laten zien dat Freixenet prima past bij het Paasdiner, de brunch en ook het Paasontbijt.

Onderdeel één was een online campagne bestaande uit display, Instagram en Facebook advertising. De banners en advertenties ontwierpen we in onze eigen studio. Doelstelling was zo veel mogelijk mensen de kenmerkende zwarte fles te laten zien. Dat is goed gelukt met een bereik van bijna 2 miljoen.

Daarnaast hebben we samengewerkt met twee bekende food titels: Delicious Magazine en Food and Friends om zo de claim dat Freixenet perfect past bij Pasen kracht bij te zetten. Delicious bracht onder andere een recept voor een Paascocktail via Instagram en Food and Friends schreef een blog over het ultieme Paasontbijt (met uiteraard een glas Freixenet). Met beide magazines hebben we bovendien een winactie opgezet waarbij meerdere lezers een cadeaupakket konden winnen. Met alle activiteiten samen bereikten we nog eens 90.000 mensen.

Tot slot bevatte de campagne een onderdeel influencer marketing dat we hebben opgezet samen met ons pr-bureau PRESSURE. Simone’s kitchen en Leuke recepten hebben voor hun blog- en social media posts over Pasen zeer aansprekende foto’s gemaakt waarbij een fles Freixenet op de Paastafel was te zien. Ook deze blogs kwamen met recepten voor een feestelijke Paascocktail met Freixenet. Bijna 1,3 miljoen mensen zagen de verschillende posts. Dit betekent dat we met deze campagne een totaal bereik van bijna 3,4 miljoen hebben gegenereerd. Dat zijn heel wat Paastafels met Freixenet cava!

Ook interesse in zo'n crossmediale campagne? neem contact op

 

 

Freixenet paascampagne3             Freixenet paascampagne1             Freixenet paascampagne2