Branding campagne voor Stichting Proefdiervrij

Proefdiervrij

Klant

Stichting Proefdiervrij zet zich in voor een wereld zonder proefdieren. Zo financieren zij baanbrekend onderzoek en informeren zij publiek, wetenschappers en studenten over proefdiervrije innovatie.

Vraag

Proefdiervrij ziet dat proefdieren nog vaak vergeten worden en dat men zich totaal niet bewust is van het aantal dierproeven dat jaarlijks wordt uitgevoerd. Hoog tijd dat hier verandering in komt. Om de huidige achterban van dierenliefhebbers uit te breiden wilde Proefdiervrij zich gaan focussen op een nieuwe doelgroep: maatschappelijk bewuste hoger opgeleiden. Aan marketingbureau Bengelmedia de taak om een nieuwe doelgroep wakker te schudden en te informeren.

Strategie Bengelmedia

De nieuwe doelgroep heeft een bewuste leefstijl en is geïnteresseerd in duurzame innovatie voor zowel mens als dier. Dit sluit aan bij de stichting met als belangrijke kernwaarden oplossingsgericht & omdenken. Je kunt als stichting namelijk moeilijk iets noodzakelijks verbieden als er nog geen alternatief is en daarom focussen zij zich op onderzoek en innovatie. En dit raakvlak ‘innovatie’ is precies wat wij als marketingbureau gebruiken om deze nieuwe doelgroep te triggeren.

Zo hebben wij het nieuwe campagneconcept ‘#hetkananders’ ontwikkeld. Om de relatief jonge doelgroep te bereiken zetten wij een online campagne op social media in. Wij hebben gekozen voor dynamische GIF’s om op een contrasterende manier weer te kunnen geven dat de maatschappij steeds vaker kiest voor positieve alternatieven, maar dat de keuze voor proefdiervrij onderzoek nog altijd achterblijft. Zo geven we het voorbeeld van elektrisch rijden, alternatieven voor plastic, duurzame energie en het overstappen op vleesvervangers als positieve alternatieven voor mens en milieu. Hierop volgt een beeld van een proefdier en maken we men bewust van het feit dat er nog steeds veel dierproeven worden uitgevoerd, terwijl daar ook echt betere alternatieven voor zijn: #hetkananders.

Daarnaast triggeren we men met de call-to-action ‘leer meer’, omdat het onwaarschijnlijk is dat deze nieuwe doelgroep na dit eerste contactmoment met de stichting al gaat doneren. Op die manier nodigen we hen uit zich op de website te verdiepen in het onderwerp en meer te leren over de initiatieven van Stichting Proefdiervrij.

Tot slot heeft marketingbureau Bengelmedia ook advies gegeven voor de inrichting van de landingspagina en de bijbehorende beelden ontwikkeld om de ‘touch – tell – sell’ strategie goed door te voeren. Zo hebben wij er voor gezorgd dat de landingspagina naadloos aansluit op de online campagne, alle informatie gemakkelijk gevonden kan worden en wij de websitebezoeker uiteindelijk overtuigen bij te dragen aan een proefdiervrije wereld. En mocht een bezoeker tóch zijn afgehaakt in het proces, overtuigen we hem of haar alsnog te doneren met onze Facebook retargeting campagne na het websitebezoek.

Resultaat

Marketingbureau Bengelmedia heeft een pakkende online campagne ontwikkeld om een nieuwe doelgroep te bereiken. Hierbij is er gekeken naar de eigenschappen en interesses van de doelgroep en zijn deze doorgevoerd in de uitingen, de campagne-tekst en de landingspagina.

Benieuwd hoe wij jouw doelgroep kunnen bereiken? We denken graag met je mee!

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases