BOB & ROY’S, van communicatieconcept naar kiosk

Klant

BOB & ROY’S, een ambachtelijke notenkraam waarbij het draait om beleving en interactie met het product. De consument kan daarbij naar eigen wens noten en gedroogd fruit scheppen.

 

Vraag

De voorloper van BOB & ROY’S (mijngedroogdfruit.nl) kwam naar marketingbureau Bengelmedia met de vraag of wij een volledig nieuw merk en communicatieconcept konden bedenken, waarmee ze zowel in Nederland als internationaal de (noten)markt kunnen veroveren. Van naam en logo tot website, branding van de verkooppunten en verkoopmaterialen, alles is door ons Amsterdamse marketingbureau bedacht en ontworpen.

 

Strategie Bengelmedia

Op dit moment is BOB & ROY’S gericht op het verkopen van noten en gedroogd fruit. Maar in de toekomst willen ze met de trends mee kunnen gaan. Voor de ontwikkeling van de nieuwe naam en het communicatieconcept was het dus belangrijk dat de bedrijfsnaam niet product-gebonden was. Daarnaast moest de naam zowel in binnen- als buitenland te gebruiken zijn, een brede doelgroep aanspreken en een persoonlijke touch bevatten. Op deze manier is de naam BOB & ROY’S tot stand gekomen, vernoemd naar de twee broers en eigenaren Bob en Roy.

Nadat het communicatieconcept stond, konden de verkooppunten gerealiseerd worden. De complete look en feel van de kiosken is door ons eigen designteam ontwikkeld. Natuurlijk hebben we daarbij aan de details gedacht: van borden en tasjes tot flyers en drukwerk op panelen. In diverse winkelcentra kun je niet meer om BOB & ROY’S heen.

Maar het blijft niet bij fysieke verkooppunten, BOB & ROY’S wil ook de online-notenmarkt veroveren. En met een nieuwe naam komt een nieuwe website. Ons designteam heeft zich flink gebogen over de lay-out van deze nieuwe site. Klanten kunnen niet alleen alle noot- en fruitsoorten bestellen, maar er is een speciale mix-module bedacht om net als in de kiosk alle gewenste combinaties te maken. Daarnaast verzorgt Bengelmedia alle online-marketing om verkeer naar de website te generen en hebben we een content-strategie voor de socialmedia-kanalen uitgewerkt.

En Bob en Roy? Die hebben we ook niet overgeslagen: hun voertuigen zijn voorzien van prachtige autobestickering. Bovendien hebben we gezorgd voor onder andere visitekaartjes en bedrijfskleding. Fullservice-marketing bij Bengelmedia is namelijk ook écht fullservice-marketing.

 

Resultaat

Met BOB & ROY’S is een uniek retailconcept neergezet, waarbij Bengelmedia vanaf het begin is betrokken. De notenwinkels zijn op dit moment in een aantal winkelcentra gevestigd, maar in de nabije toekomst zullen zij flink uitbreiden naar onder meer ov-locaties. Een groei waar Bengelmedia graag aan bijdraagt!

 

Ook op zoek naar een fullservice-marketingbureau dat het verschil kan maken? Neem contact op!

 

neem contact op

 

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases