Nieuwe advertentiemogelijkheden op Facebook

Facebook kent veel verschillende advertentiemogelijkheden. Je kunt bijvoorbeeld een bericht op je Facebook pagina promoten om meer aandacht te genereren voor dat bericht. Dit zorgt voor meer likes, reacties en shares. Je kunt ook de Facebook pagina zelf promoten om meer likes te genereren voor je pagina. Het is ook mogelijk om een advertentie te maken met een directe link naar een website. Dit is een handige manier om bijvoorbeeld een nieuwe website te promoten of om direct door te linken naar een actiepagina op een website.

 

Via Facebook kun je dus voor veel verschillende doelen op verschillende manieren adverteren. Facebook biedt tevens de mogelijkheid om te segmenteren op doelgroepen. Dit maakt Facebook interessant voor online marketing omdat je kunt adverteren op de doelgroep die voor jouw campagne relevant is. Via Facebook is het ook mogelijk om een doelgroep te maken van mensen die je website al bezocht hebben en gebruik te maken van retargeting. Dit houdt in dat mensen die al eens op je website geweest zijn jouw advertentie te zien krijgen.

 

Facebook heeft onlangs twee nieuwe manieren van adverteren toegevoegd. Deze nieuwe advertentiemogelijkheden noemen zij diavoorstelling en Canvas.

 

Diavoorstelling

Via een diavoorstelling op Facebook kun je op een nieuwe manier adverteren. Een diavoorstelling bestaat uit foto’s en afbeeldingen die samen een video-inhoud vormen. De advertentie lijkt hierdoor op een video. Doordat steeds meer mensen video’s kijken via Facebook is het een interessante manier van adverteren. Tevens heeft een diavoorstelling gemiddeld een lagere laadtijd dan een videoadvertentie. Dit zorgt er voor dat de advertentie minder snel weggeklikt wordt.

 

Canvas

Facebook CanvasCanvas is een nieuwe manier van adverteren binnen Facebook. Canvas advertenties werken alleen op mobiele telefoons en tablets. Canvas biedt de mogelijkheid om op een unieke manier een verhaal te vertellen of te adverteren voor producten.

 

Hoe werkt canvas? Nadat iemand heeft geklikt op de advertentie, opent een scherm vullend venster. Binnen dit venster kunnen video’s, afbeeldingen, teksten en URL’s gebruikt worden. De URL’s kunnen bijvoorbeeld naar je website linken waar mensen het product, wat zij via de canvas advertentie zien, kunnen aanschaffen.

 

Binnen het canvas venster kun je swipen, scrollen en klikken. Deze nieuwe manier van adverteren zorgt voor meer interactie met de gebruiker. Canvas heeft een zeer lage laadtijd waardoor de advertentie snel opent. Net als bij diavoorstelling zorgt dit ervoor dat mensen de advertentie niet wegklikken vanwege de lange laadtijden.

 

Benieuwd naar de mogelijkheden van diavoorstelling en canvas voor jouw bedrijf?

 

Neem contact met ons op

 

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases